2012/02/25

ЛЕГЕНДА ЗА МАРТЕНИЦАТА

Искам да ти разкажа една легенда за появата на мартеницата.
Тя гласи, че когато хан Аспарух побеждава византийските войски, той написва писмо за победата си и го връзва за крака на една птица с бял конец. Докато летяла, тя била забелязана от византийските войници, които стреляли по нея и я ранили. Въпреки, че била ранена птицата пристигнала успешно в българския лагер, но белият конец вече бил отчасти червен от кръвта на раната.

И от там се е появила мартеницата /годините 580-630г. след Христа/, която се носи и днес. Писмени исторически източници разказват за това как българските ханове връзвали червени и бели конци на войските си мислейки, че това ще им даде бойна сила, здраве и дълголетие.
Така през вековете мартеницата става български езически обичай / култ към слънцето / и магически амулет, предпазващ от уроки и зли духове.
За съжаление обаче, вместо това мартениците носят не благословение, а проклятие на всички които ги носят – на нас, на нашите деца, приятели и близки.
От християнска гледна точка този езически ритуал е идолопоклонство, но хората не знаят или не желаят да го разберат.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

please post your comment,
thank you!

Всичко за мен

Моята снимка
Млад човек,който обича да общува с другите хора,обича истинското приятелство.Най-добрият ми приятел се казва Исус Христос и Той е причината за всичко добро в моят живот.Той ми помага всеки ден да бъда близо до Него,и да помагам на тези,които Той обича. Обичам да се грижа за деца,и харесвам да съм от полза на приятелите ми около мен.

Търсене в този блог

Последователи

Етикети

Моят списък с блогове