2013/11/03

Бог ни призовава да бъдем мисионери

Божиите начини Когато Бог ни призовава да бъдем мисионери (а Той призовава към това всеки от нас), Той използва различни начини на водителство. В някои случаи благовестването може да е зрелищно, с мощни чудеса, изцеления и велики дела, а в други случаи може да е скрито и тихо, някак си „между другото”. Обикновено различните християни от различни деноминации очакват съответно или единия начин или другия, но Бог е Този, Който определя това, а не ние. Бих искал да разкажа малко за домашната църква тук в Китай където организираме библейско учение. Както и при другите домашни църкви из тази страна и църквата и библейското учение далеч не са така „официално” или „държавно” организирани като някаква институция, университет, или друг вид държавно учреждение. Няма дипломи или изисквания по документи, няма титли и степени. Това обаче не пречи главната цел на библейското учение - придобиването на необходимото знание на Божието слово, да се изпълнява не по-зле от държавно установените институции, в които се преподава богословие, по света. А тук в случая си има и някои предимства: хората, бидейки на малки групи много лесно създават близки взаимоотношения помежду си, което е особено важно за упражняването на братолюбието, за което говори Бог. Недостатъците са, че не можем да преподаваме наведнъж на много хора, а само на една малка група, от която пък да излезе някой учител, който да преподава на друга група и т.н., което прави скоростта на обучение доста по-ниска. Може би тези, които са чели книгата „Небесния мъж” за брат Юн, са се настроили с мнението, че домашните църкви в Китай са „положителните”, „по-добрите църкви” докато държавната Триединна църква е зле и е отстъпница. Но нека да внеса малко разяснения по въпроса. Ние поучаваме и в друга група, която се състои главно от християни, които са част от Триединната църква. И те са не по-малко отворени да слушат Божието слово, от тези от домашната църква. Истината е, че Бог не дели църквите на деноминации, това са човешки разделения. Бог гледа сърцата, и делата на вярващите. И във всяка една деноминация може да има и истински праведници, а може да има и фалшиви „християни”. А вече това как са се организирали, какво им е учението, е друг въпрос - то така или иначе не е съвършено, въпреки, че при някои може да е по-близко до библейското, а при други по-далечно. Не е било съвършено и при първите апостолски църкви, за които четем в Новия завет - църквите в Ефес, Коринт, Филипи, Солун, не е съвършено и днес, в която и да е деноминация. Защото ученията и организациите може да са перфектни, 100% библейски, но това не гарантира истинска правда у всеки човек - член на дадената деноминация - спомага, но не гарантира. Това разбиране доста липсва и тук в Китай и това е едно от нещата, на които учим хората тук- да се приемат едни други и да не се мерят с доктрини, деноминации и регистрации. Що се отнася до самото свидетелстване тук - то не е, и няма как да бъде както в България. Няма как например да се правят масови евангелизации, по площади или стадиони, това е изключено. Няма и как да се събере едно цяло село, за да гледат филма „Исус”. Единствения начин е само чрез лично свидетелство - на познати, приятели, или пък в автобуса, във влака, по време на дълъг път и т.н. Често ни се случва по този начин да споделим за нашата вяра, по един или друг повод. Не срещаме отхвърляне, подигравка или нещо подобно. В България може да попаднем на хора, които като чуят, веднага да ни обявят за сектанти, да искат да избягат от нас или просто да се подиграят. Но тук в Китай няма такива неща. Хората слушат и ако не искат да приемат, просто си казват съвсем нормално. Не става и с настояване, обикновено реакцията е „аз съм много зает, нямам време за такива неща” (имат предвид за четене на Библията, за ходене на църква и т.н.). Понякога попадаме на интересни ситуации - например един наш познат, който работи в местната телевизия, снимаше нещо като сериал и в една от сериите трябваше да участва чужденец (тоест, европеец). Той ме покани да участвам, но в сценария имаше някои не много добри неща и аз му казах да ги промени, иначе не бих се съгласил. Когато той попита защо, просто му казахме, че сме християни, и дори и „наужким”, пак си има граници, които не трябва да прекрачваме. Тогава той каза „а, ами и аз съм християнин, моето семейство са християни”. Така попаднахме на поредния християнин, който явно живееше в тотално невежество относно Христос и го поканихме да се срещаме, за да му разясняваме какво всъщност казва Божието слово. Засега отказва, с редовното извинение, че е „много зает и няма време”, но ще видим как Бог ще подейства в живота му. По подобен начин Бог ни праща ситуации с най-различни хора - съседката, приятелка на роднините, единия от пазачите на входа на блока (тук, за разлика от България, почти всички по-големи блокове или блокови затворени комплекси, които са доста разпространени, си имат пазачи по входовете), бившия съученик на наша позната, и т.н. Те слушат това, което им споделяме, после го споделят на техните познати, съседи, колеги и т.н. Така се разпространява благовестието в Китай. Така всъщност дори и в големите държавни църкви, при всичките им недостатъци, пак има едно много добро нещо, което в Европа като че ли липсва - там въпреки големия брой хора, хората пак се познават едни с други, имат си близко общение. Един повярвал, довел приятеля си, той пък - своята приятелка, тя пък- комшийката и т.н., те всички се познават. А що се отнася до домашните църкви в Китай, техния център е в провинция Хънан, голяма горе-долу колкото България (южно от Пекин, край река Хуанхъ или „Жълтата река”, там, където е и известния кунг-фу манастир Шао Лин и там, където само около 150-200 години след потопа възниква и първата китайска цивилизация-държава), там, откъдето е и брат Юн, „Небесният мъж”. Там домашните църкви са свързани в цяла мрежа и тя вече е изпратила мисионери из целия Китай, по всички провинции, а също и до над 25 държави, главно в Близкия Изток, и Африка. Те следват видението, разпространено сред домашните църкви - „Назад към Ерусалим” (“Back to Jerusalem”). В Китай те действат пак по подобен начин - сближават се с хората, създават приятелства, връзки и така споделят, свидетелстват, а в другите страни - различно, според ситуацията, както Бог ги води. Така се получава, че тези, при които уж сме призовани да отидем и да благовестваме, самите те са доста по-активни от нас в мисионерското служение. А нашите братя от китайските домашни църкви нито са богати, нито са специално обучени с дипломи, нито пък имат някакви други предимства и заслуги. Нито пък Исус, когато изпрати Своите ученици по целия свят, имаше някакви специални изисквания към тях. Истината е, че ако искаме да изпълним Божията воля и заповедта на Исус за благовестване по целия свят Бог ще снабди всичко, което е необходимо, но по Неговия начин, не по нашия. И когато отидем там, пак Бог ще води нещата и начините за благовестване не според нашите представи, но пак по Неговия начин. Защото Той е стопанина на нивите и съответно Той решава и Той снабдява. Бойко Божидаров, Китай, БММ

Няма коментари:

Публикуване на коментар

please post your comment,
thank you!

Всичко за мен

Моята снимка
Млад човек,който обича да общува с другите хора,обича истинското приятелство.Най-добрият ми приятел се казва Исус Христос и Той е причината за всичко добро в моят живот.Той ми помага всеки ден да бъда близо до Него,и да помагам на тези,които Той обича. Обичам да се грижа за деца,и харесвам да съм от полза на приятелите ми около мен.

Търсене в този блог

Последователи

Етикети

Моят списък с блогове