2009/02/23

НЕ СЕ СТРАХУВАЙ!

Много често в Библията, когато ситуацията става напрегната, на сцената се появява някой, който изрича думите "Не се страхувай." Това, което открих като много интересно, четейки тези Библейски разкази е, че който и да е този 'някой', той не казва: "Няма нищо страшно.", а: "Не се страхувайте!," въпреки че опасността е съвсем реална. Реалните заплахи са налице. Реалните атаки се приближават. Реалният живот е изложен на риск. Това не е като да кажеш на децата си:"Хайде, деца, сега обратно в леглата си, защото тук има чудовища.” В тези Библейски истории "чудовищата", са много реални, каквито те могат да бъдат и в момента в твоя живот.

Така че, щом опасността е реална, защо Бог би изпратил ангелите Си или други лица да кажат на хората, "Не се страхувайте!"? Причината е, че колкото е реална пасността, също толкова реален е и Бог. Както някой е казал: "Не казвай на Бог колко силна е бурята, а кажи на бурята колко силен е твоят Бог."

В "Неемия" гл. 4, когато той и неговите хора са изправени срещу атаки с опасност за живота, Неемия заявява:
"Не се бойте от тях; Помнете великия и страшния Господ ... " (Неем.4:14а).

Ако погледнем на заплахите, които са били отправяни срещу Неемия и неговите хора, ще видим, че Неемия не се опитва да омаловажи опасността или да се покаже по-голям от нея, или пък да каже, че ... тя въобще не съществува, както не съществуват и 'приказните чудовища в килера'.

Той иска да им обърне внимание, така че те да си спомнят най-напред за Бог - за Този, Който ги е призовал към това начинание. Но когато четем историята, ще видим, че положението изглежда безнадежно - и то наистина било безнадеждно. Когато тези, които са се противопоставили на поправянето на стените около Йерусалим, чуват, че работата напредва и че проломите се затварят, "... те много се разгневиха; и всички заедно се наговориха да дойдат и да воюват против Йерусалим и да го разрушат." (Неемия 4:8-9)

"Но Юда каза:" Силата на носачите на товари вече отслабна, а пръстта е много; ние не можем да градим стената. А неприятелите ни казаха: 'Няма да усетят, нито да видят, докато дойдем сред тях и ги избием, и спрем работата. И като дойдоха юдеите, които живееха при тях, казаха ни десет пъти ..." (Неемия 4:10-12)

Някъде по средата на тези обезсърчителни времена, когато Неемия трябва да предприеме смели действия, той подбира и също толкова смели думи:

"Затова поставих зад по-ниските места в стената, зад по-изложените места - поставих народа по семействата им с мечовете им, с копията им и с лъковете им. След като разгледах, станах и казах на благородните, на по-първите хора и на останалия народ: "Не бойте се от тях; помнете великия и страшен Господ и се бийте за братятта си, за синовете и дъщерите си, за жените и домовете си."

(Неемия 4:13-14)

Не се страхувай!!!!!

Аз днес не съм тук, за да ти кажа, че няма нищо страшно. Може и да има атаки! Войни се водят по целия свят, а дори и Израел отново под обстрел. За теб, атаката може да се изразява в недостатъчни финансови средства. Здравето ти може да е разклатено. Прелюбодейката, които застрашава брака ти, може да се върне отново на сцената. Но колкото и реални да са тези заплахи, аз искам да ти кажа днес, че Бог е също точно толкова реален. Искам да ти кажа днес още:

"Не се бойте от тях; Помнете великия и страшния Господ и се бийте за братята си, за синовете си и дъщерите си, за жените и домовете си." (Неемия 4:14)

Както е казал Господ на Йосефат:

"Не бойте се нито се плашете от това голямо множество; защото боят не е ваш, а Божий ..." (2. Лет. 20:15)

Както Господ казва на израиляните чрез пророк Исаия:

"Не бой се, защото Аз съм с теб." (Исая 43:5 а)

Както е казал Господ и на Даниил:

"Не бой се, Данииле; защото от първия ден, откакто ти преклони сърцето си да разбираш и да смириш себе си пред своя Бог, думите ти бяха послушани и аз дойдох поради думите ти."

(Даниил 10:12)

Не се страхувай! Помни Господа, Който е велик и страховит! Положи доверието си на Него!



Отче, благодаря ти за обещанието да не ме оставиш, нито пък да ме изоставиш. Помогни ми да си спомня и днес за Теб, така че да не се страхувам!

В Исусовото име! Амин!

Автор: Eric Elder

Няма коментари:

Публикуване на коментар

please post your comment,
thank you!

Всичко за мен

Моята снимка
Млад човек,който обича да общува с другите хора,обича истинското приятелство.Най-добрият ми приятел се казва Исус Христос и Той е причината за всичко добро в моят живот.Той ми помага всеки ден да бъда близо до Него,и да помагам на тези,които Той обича. Обичам да се грижа за деца,и харесвам да съм от полза на приятелите ми около мен.

Търсене в този блог

Последователи

Етикети

Моят списък с блогове