2009/09/29

„Ето колко е добро и колко угодно да живеят братя в единодушие“

Принципът за вярващите, представляващи едно тяло, е един от най-основните в Библията. Ако аз съм последовател на Христос, то тогава съм едно тяло с всички вярващи както в България, така и по целия свят. Да бъдем част от Христовото тяло, не го правят личните ни заслуги, външният вид или годините, прекарани в църква, а вярата ни в Бог, в Неговия Син Исус Христос и старанието ни да живеем свят живот.


Единството е Божията воля и призив към нас, но то е факт, ако отговаряме на критериите, посочени по-горе. Едно тяло не може да функционира нормално, ако частите му воюват помежду си. То не може да устои, ако те се хулят, завиждат и мразят.

Не е задължително винаги да мислим по един и същи начин, всички да имаме еднакви интереси, но за да бъде единодушието реалност, всички ние трябва да сме посветени на Бог като най-важното нещо в живота ни. Нужно е всеки ден да разпъваме своето Аз и не на последно място – да търсим мир с всички (Евреи 12:14). Мир може да има единствено ако всеки от нас отдава почит на другия и го смята за по-горен от себе си (Филипяни 2:3). А за да бъде реалност това, всички ние трябва да търсим общение с Бог.


За да има истинско, силно и ползотворно единство в една общност, най-важното е Божието присъствие във всички нейни членове. Само по този начин всеки един от нас би превъзмогнал огорчението си и би простил на този, който го е наранил. Само така ще можем да превъзмогнем своето его и ще можем да правим това, което бихме искали другите да правят на нас (Матей 7:12). Така ще спрем да търсим съчицата в чуждото око (Матей 7:3).

В Псалм 133 Бог три пъти е повтаря думата угодно. Единодушието е угодно на Бог. Когато ние потискаме плътта си, за да служим на другите, това е угодно на Бог. Той се радва и ни възнаграждава с „благословение – живот до века“ (Псалм 133:3).

Имаме основание да бъдем единни. Исус е пролял Своята кръв за всички нас.

Знаем как да бъдем единни – да вярваме в Него и да Го следваме.



Остава въпросът, готови ли сме да угодим на Бога?


Ивайло Ябълкаров, 26.05.2009

Няма коментари:

Публикуване на коментар

please post your comment,
thank you!

Всичко за мен

Моята снимка
Млад човек,който обича да общува с другите хора,обича истинското приятелство.Най-добрият ми приятел се казва Исус Христос и Той е причината за всичко добро в моят живот.Той ми помага всеки ден да бъда близо до Него,и да помагам на тези,които Той обича. Обичам да се грижа за деца,и харесвам да съм от полза на приятелите ми около мен.

Търсене в този блог

Последователи

Етикети

Моят списък с блогове