2010/01/25

Бог на новото начало

„Този месец ще ви бъде начало на месеците“ (Изход 12:2)

„Иска ми се да съществува чудно място, наречено „Земята на новото начало“
Поздравът „Честита Нова година“ не е достатъчен мотив за посрещане на новата година. Традиционен и добронамерен, той ни намеква, че удовлетворението от започналата година е свързано с това, което предстои да се случи в нея, а никой от нас не може да контролира това. Знаем, че заедно с приятните моменти и доброто отношение, което ще получим от другите, ще има и предизвикателства, които не очакваме, трудности, които не можем да предвидим.
Решил съм пожеланието ми да бъде „Благословена Нова година“, защото благословението е Божие присъствие и благоволение, независимо от моментните обстоятелства (2 Летописи 4:15-18). Харесвам ехтящата увереност на псалмопевеца: „Посещаваш земята и я напояваш, изобилно я обогатяваш. Божията река е пълна с вода. Осигуряваш житото им, като така приготвяш земята; напояваш изобилно браздите й, изглаждаш буците й, размекваш я с дъждове, благославяш поникналото от нея. Увенчаваш годината с благостта Си и от следите Ти капе благоденствие“ (Псалм 65:9-11). Ето така всяка Нова година е благословена. Това е очакването, с което искам да живея живота си всеки ден. Това е и сърдечната ми молитва за теб.
Преди много години научих един стих, който е подходящ за този сезон: „Иска ми се да съществува чудно място, наречено „Земята на новото начало“. Там всички грешки и болежки, заедно със своята тъга сваляш и закачаш удобно като стара дреха на закачалка“ (Луис Флечър). Това е копнежът във всяко сърце в началото на годината. На 31 декември навсякъде по света има събрани хора – всички те са с една надежда за новата година – животът им да бъде по-добър, да се справят по-добре, да бъдат по-добри.
Можеш да преживееш точно това – прошка за всеки грях, изцеление за всяка болка, свобода от всяко съжаление, надежда във всяка ситуация, мир в бурята, увереност, когато всички са несигурни, възстановяване на взаимоотношенията, мъдрост за всяко решение. Сам, но не самотен. Всеки ден с ново начало. В подножието на кръста, където Спасителят умря за греховете ти и живее днес, за да дари годината ти със Своята доброта (Исая 53:4-6).
Господ е Бог на новото начало. Имаш ли нужда от ново начало? Той ни представя Себе Си с простичките, но много дълбоки думи: „В началото Бог сътвори небесата и земята“ (Битие 1:1). Когато избави израилтяните от робството в Египет, Бог „рестартира“ еврейския календар, за да им покаже, че това е ново начало: „Този месец ще ви бъде начало на месеците, ще ви бъде първият от месеците на годината“ (Изход 12:2). Всемогъщият Бог завинаги промени историята на цял един народ. Той може да промени и твоята.
Нека това бъде ясно – новото начало не се случва, заради промяната в календара. То може да те „сполети“ само, когато благодатта и промяната започнат да работят вътре в теб. Само Бог може да направи това. „И така, ако някой е в Христос, той е ново създание; старото премина; ето, всичко стана ново“ (2 Коринтяни 5:17; виж още Филипяни 1:6, Евреи 12:2, Откровение 22:13).
Молитвата ми за теб днес е: да имаш благословена година, белязана от Божията благодат и доброта.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

please post your comment,
thank you!

Всичко за мен

Моята снимка
Млад човек,който обича да общува с другите хора,обича истинското приятелство.Най-добрият ми приятел се казва Исус Христос и Той е причината за всичко добро в моят живот.Той ми помага всеки ден да бъда близо до Него,и да помагам на тези,които Той обича. Обичам да се грижа за деца,и харесвам да съм от полза на приятелите ми около мен.

Търсене в този блог

Последователи

Етикети

Моят списък с блогове