2013/03/11

ЖЕНИТЕ СА РАВНИ ПАРТНЬОРИ В БРАКА

Когато обществото позволява на едно човешко същество да притежава друго - да определя друго човешко същество като лично имущество – нещо ужасно не е наред! Но жените често все още са собственост на мъжете. Може би най-очевидното място за тази практика беше и все още е в брака и в дома. Иисус също се занима и с това. По времето на Исус, евреите са живели двоен стандарт. Това може да се обобщи от факта, че съпругът е можел да се разведе с жена си по всякаква причина, но жената не е могла да се разведе с него по каквато и да е причина. Тя е била второ качество – собственост, така че общо взето, той е могъл да я използва и да се освободи от нея, когато пожелае. Иисус отхвърля този двоен стандарт. Той показа, че брачните взаимоотношения не са предназначени само в полза на мъжа. Това трябва да са взаимоотношения на равенство между двама души и жената да има равни привилегии и права, еднаква отговорност и власт (Марк 10:2-12; Матей 19:3-9). Съпругът ми Еди ми помогна в тази насока със следните мисли: В (Матей 19:3-9) се описва дискусията между Иисус и фарисеите, свързана с развода. Иисус бе предизвикан от фарисеите с въпроса: ”Позволено ли е човек да напусне жена си по всякаква причина?” Този въпрос се позоваваше на (Второзаконие 24:1-4), където се посочва, че ако човек е недоволен от жена си, защото е намерил някаква нечистота в нея, то той може да напише разводно писмо и да я отпрати. Еврейските мъже, по времето на Иисус, са знаели как да се развеждат с жените си по незначителни причини, имайки различни и със сигурност лични тълкувания. Може би, защото Иисус показа невиждана откровеност към жените, фарисеите зададоха този въпрос, за да Го предизвикат. Отговорът на Иисус ни разкрива интригуващ подход за тълкуване на Библията, а имено, че има отклонения относно теологията за женствеността. Той отговори: ”Не сте ли чели, че В НАЧАЛОТО Твореца ги направи мъж и жена” и каза: ”По тази причина ще остави човек баща си и майка си и ще се привърже към жена си, и ще бъдат двамата една плът? Така, че те не са вече двама а един. И така, онова, което Бог е съчетал, човек да не го разлъчва”. Фарисеите цитираха (Второзаконие 24:1-4) и спориха, ”Защо тогава Мойсей е заповядал да се даде разводно писмо и да я отпрати?”, на което Иисус отговори:” Поради вашето коравосърдечие Мойсей ви е позволил да напускате жените си, но от САМОТО НАЧАЛО не е било така”. Този отговор разкрива, че Той е считал Божествения модел – взаимоотношенията между мъжа и жената, да бъде такъв, какъвто е бил при Създаването на Сътворението, а не какъвто е в последствие, когато се разглеждат взаимоотношенията в падналия свят. Той каза, че Мойсей е разрешил развода, поради закоравяване на сърцата им. Гледната точка на Иисус е, че ние не би трябвало да се разпореждаме с това, което Бог е допуснал, поради нашите греховни, корави сърца. Вместо това, ние трябва да търсим Божието най-добро, за взаимоотношенията между мъжа и жената, които както казва Иисус, се разкриват в полза на Сътворението, преди грехът да навлезе в света. Ние трябва да се върнем към оригинала, където имаше равенство и взаимност без никакъв намек единият да има приоритет, доминиране или власт над другия. Съпругът ми Еди споделя следния опит. Той пише: „ Докато карах една сутрин към училището, в което обучавах, пуснах радиото и слушах как един добре известен пастор с национална аудитория обяви, че ще говори за Християнския брак. Бях изумен, когато той четеше Библейски текст свързано с неговото послание! Това беше (Битие 3:16): „…и на мъжа ти ще бъде подчинено всяко твое желание и той ще те владее”. Не можех да повярвам, на това което чувах и извиках гръмогласно: ”Не! Не! Това не е посланието относно Християнския брак! Това е проклятието, идващо върху света, заради греха!” В действителност тези думи на Бог към жената не са рецепта за това, което би трябвало да бъде, но описание на това, което ще се случи следствие на греха. За първи път в Писанието, виждаме някакъв знак за йерархия в брака и човешкото семейство и това очевидно е резултат на греха и падението. Този пасаж никога не би трябвало да се използва за обучение на Християнския брак. Ние трябва да следваме инструкциите на Иисус и да се върнем в началото, преди падението, за да намерим модел за Християнския брак. {За цялостното разглеждане на (Битие 3:16) виж страници 237-243 в книгата „В Духа ние сме равни”}. Благодарна съм за тези прозрения които Бог е дал на Еди! И аз бих попитала: ”Кой модел следва църквата?” Бог иска хората да вършат правилните неща. Исус го изрази в изявлението:”И така, всяко нещо, което желаете да правят човеците на вас, така и вие правете на тях; защото това е същината на закона и пророците” (Матей 7:12).

Няма коментари:

Публикуване на коментар

please post your comment,
thank you!

Всичко за мен

Моята снимка
Млад човек,който обича да общува с другите хора,обича истинското приятелство.Най-добрият ми приятел се казва Исус Христос и Той е причината за всичко добро в моят живот.Той ми помага всеки ден да бъда близо до Него,и да помагам на тези,които Той обича. Обичам да се грижа за деца,и харесвам да съм от полза на приятелите ми около мен.

Търсене в този блог

Последователи

Етикети

Моят списък с блогове