2013/03/11

ЖЕНИТЕ МОГАТ ДА БЪДАТ АПОСТОЛИ

Напоследък се наблюдава тенденция част от църквата да позволява на жените да служат публично, но в същото време не им позволява да заемат позиции на духовна или църковна власт. В тези места, обикновено, има по-висока степен на съживление, означаващо, че Светият Дух ги е разчупил. При такова време на посещение, ние сме склонни да приемем, че Светия Дух иска да потвърди това, в което вярваме. Според Иисус, обаче, Духът идва да промени нас и да ни води в цялата истина (Йоан 16:13). Една от тези промени винаги включва жени, за да ги изравни с мъжете до степен, която позволява културата. В повечето случаи, жени са намирали обществена позиция, защото това е Божията воля. Когато има доказателства за изявено присъствие на Духа в такива групи, то тогава човешкото управление замества ръководството на Духа. Обикновено мъжкото управление е твърдо установено и премахва издигане на жени на равно с мъжете, съгласно действието на Светия Дух. Жените могат да запазят обществената си позиция, но малка или никаква власт. В тази популярна, съвременна форма на църковното управление, петкратното служение (Ефес. 4:11), изглежда ще бъде е модел на избор. В тази структура апостолството се счита за най-авторитетно в „офиса”. Съчетано с идеята за мъжа като глава или ръководител, означава, че жените са държани под контрол. Най-малко три проблема се проявяват в този подход. 1. Апостол. В Новия Завет значението на гръцката дума преведена за апостол е просто ”един изпратен”. То не носи усещането за власт над хората (1 Коринт.4:6-13). 2. Длъжност, никъде в оригиналния език на Новия Завет не се използва думата ”длъжност” или идея за „длъжностно служене”, въпреки че някои преводачи са избрали да го вмъкнат (например 1 Тим.3:1). Думи като апостол, пастор, пророк, епископ, и така нататък, се отнасят по-скоро за функция или отговорност, отколкото длъжност или позиция на сила. 3. Петкратно служение. Идеята на „петкратното служение” не е непременно модел за църковно управление. В действителност нито Иисус, нито Павел ни дават стандартизиран списък на служения и дарове, или църковна структура. (Ефесяни 4:11-12) е единственото място в което се намира ”петкратното служение”, и тъй като не е разумно да се изгради доктрина само на един пасаж от Писанието, ние трябва да внимаваме да не приписваме твърде голяма тежест на тази форма. Въпреки тези въпроси, в новото апостолско движение, жените се допускат и насърчават да служат. Това е достатъчно, много жени да се чувстват добре, след като се налага да се справят с доктрината: „ Жено, бъди тиха!” Някои мъже в лидерска позиция, са намерили тази идея полезна, защото тя дава на жените желаната свобода да пророкуват, проповядват и поучават публично, което е начин да растат в своите служения. В действителност, има нарастваща тенденция на служения позволяващи на жени да заемат позиция в обществото. От друга страна, на жените не е разрешено да действат в най-високи длъжности, застъпени в такъв вид църковната структура. Това показва, преди всичко, че тази структура е йерархична - образец, който нито Иисус нито Павел защитават. Това също показва, че е патриархална, т.е. мъжете управляват, а жените служат като учители, проповедници и така нататък, но не и в управлението в „длъжност на апостол”. Разбира се, всичко това, библейски казано, е ужасно. Ето защо, ние трябва да гледаме на апостола в истината на Новозаветния смисъл. В този смисъл апостол беше една жена-Мария Магдалена, която стана първият апостол, упълномощен от възкръсналият Христос (Йоан 10:10-18; Матей 28:1-10). Признат факт е, че жените бяха последни, които напуснаха кръста и първи, които пристигнаха при гроба. Когато Мария Магдалена посети гроба рано сутринта на Възкресение и го намери празен, тя веднага каза на другите, че тялото на Иисус липсва. Всички побързаха до мястото на събитието, но те не схванаха значението на празния гроб, защото още не бяха разбрали Писанието, че Той трябваше да възкръсне от мъртвите (Йоан 20:9). И така, те си тръгнаха, но Мария се забави. Тогава Иисус се появи до нея и каза:… ”Иди и кажи на братята Ми”. Този начин на назначение на длъжност беше забележителен. Писателите на Евангелието изрично отбелязват, че беше Мария Магдалена, на която Иисус се яви първи. Значението, което писателите на Евангелията отдават на този факт, показва, че това не е случайно явление. Беше нещо, което Иисус направи нарочно така, че да покаже как Бог гледа на жените. През цялото време, Иисус се е опитваше да научи другите на това и това беше последния удар върху тяхното традиционно мислене. С появата Си първо на Мария Магдалена, Иисус направи много важно изявление, което учениците по-рано не бяха разбрали напълно. * Иди и кажи - определя пълномощието. Тъй като Новозаветната дума апостол означава ”един, който е изпратен” Мария всъщност беше получила първото апостолско пълномощно от Възкръсналият Господ, да бъде първа, която да оповести най-големият факт в историята - Възкресението. * Иди и кажи на братята Ми - определя хората, до които Иисус я изпращаше. Той я беше изпратил до мъже. Той не я изпрати до другите жени! С други думи нейното назначение, не е „служение на жени”, както толкова често днес се поставя като ограничение на жените. В резултат: Мария беше посочена като ”апостолът на апостолите”. Идеята, жена да свидетелства на мъже, беше революционна, защото в римския и еврейски съд показанията на жена не бяха разрешени и не се считаха като доказателство. Появявайки се първо на Мария Магдалена и изпращайки я при мъжете, Иисус отсече остатъците от предразсъдъци, които Неговите ученици имаха все още към жените ученици. Без съмнение, Той поучаваше жените на нещо революционно. Поучаваше ги в тяхната отговорност и положение в Божия план. Нов ден беше изгрял! Иисус беше жив, носещ победа над греха и вече не се ограничаваше от социалните очаквания и ограничения на човешката култура. За три кратки години, Той ходеше между Божият избран народ, поучавайки го толкова много за ценностите на Небето. Сега, беше ред на учениците Му да поемат щафетата и да продължат да говорят Словото на Живота (Фил. 2:16). Сега е мой ред - и твой! Каквото ви каже, направете го! Не забравяйте (Йоан 2:5)! Възкръсналия Господ ни призовава днес - мъже и жени наравно - да живеем според Неговите ценности във всяка област на живота и да правим нашата малка част в Неговия голям план, изпълнявайки Великото Поръчение „като ги учите да пазят ВСИЧКО, което Той е заповядал” (Матей 28:19-20). Нека Той ни намери верни!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

please post your comment,
thank you!

Всичко за мен

Моята снимка
Млад човек,който обича да общува с другите хора,обича истинското приятелство.Най-добрият ми приятел се казва Исус Христос и Той е причината за всичко добро в моят живот.Той ми помага всеки ден да бъда близо до Него,и да помагам на тези,които Той обича. Обичам да се грижа за деца,и харесвам да съм от полза на приятелите ми около мен.

Търсене в този блог

Последователи

Етикети

Моят списък с блогове