2013/07/06

Домашна боза

Рецепта за домашна боза Продукти 2 чаени чаши брашно от просо(хубаво е да е био) 5 литра хладка вода 2 чаени чаши кафява захар Начин на приготвяне Брашното от просо се изсипва в сух тиган и се запича, като се разбърква през цялото време, за да не загори. Прехвърля се в по- голяма тенджера и се оставя да изстине. Добавя се водата и се разбърква добре до хомогенност ( може и с пасатор, за да не се получат бучки) . Добавя се захарта и се слага на котлона да заври. Бърка се през цялото време на варенето ( около 6-7 минути). Маха се от огъня и се оставя да се охлади. Прибавя се закваската,която съдържа следните продукти: 1 чаена чаша вода; 1 лъжица захар; 2 супени лъжици брашно от просо. Разбъркват се хубаво и така приготвената смес се оставя да престои 1-2 дена да ферментира. Когато се прибави и закваската се оставя на топло за 2-3 дена,да ферментира. Когато стане готова се налива в стъклени бутилки и се съхранява в хладилник. Пие се с удоволствие като се оставя 1 чаша от бозата, за да послужи като закваска за следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

please post your comment,
thank you!

Всичко за мен

Моята снимка
Млад човек,който обича да общува с другите хора,обича истинското приятелство.Най-добрият ми приятел се казва Исус Христос и Той е причината за всичко добро в моят живот.Той ми помага всеки ден да бъда близо до Него,и да помагам на тези,които Той обича. Обичам да се грижа за деца,и харесвам да съм от полза на приятелите ми около мен.

Търсене в този блог

Последователи

Етикети

Моят списък с блогове