Молитвите ни към Бог говорят много както за вярата, която имаме, така и за начина, по който живеем. Ако постоянно се молим за материални облаги, финансова сигурност и независимост, че дори и съвършено здраве, то най-вероятно тези неща са по-важни за нас отколкото Бог. Още повече, това е признак, че най-вероятно живота ни се върти именно около материалната и физическа сигурност и независимост.
Исус използва безпокойството и тревогите ни, за да ни покаже колко силна трябва да е вярата ни, как трябва да живеем и съответно – как трябва да се молим. Нека се обърнем към неговите думи от Матей 6:19-34:
Недейте си събира съкровища на земята, гдето молец и ръжда ги изяжда, и гдето крадци подкопават и крадат. Но събирайте си съкровища на небето, гдето молец и ръжда не ги изяжда, и гдето крадци не подкопават нито крадат; защото гдето е съкровището ти, там ще бъде и сърцето ти. Окото е светило на тялото; и тъй, ако окото ти е здраво цялото ти тяло ще бъде осветено; но ако окото ти е болнаво, то цялото ти тяло ще бъде помрачено. Прочее, ако светлината в тебе е тъмнина то колко голяма ще е тъмнината! Никой не може да слугува на двама господари, защото или ще намрази единия, а ще обикне другия, или към единия ще се привърже, а другия ще презира. Не можете да слугувате на Бога и на мамона. Затова ви казвам: Не се безпокойте за живота си, какво ще ядете или какво ще пиете, нито за тялото си, какво ще облечете. Не е ли животът повече от храната, и тялото от облеклото? Погледнете на небесните птици, че не сеят, нито жънат, нито в житници събират: и пак небесният ви Отец ги храни. Вие не сте ли много по-скъпи от тях? И кой от вас може с грижене да прибави един лакът на ръста си? И за облекло, защо се безпокоите? Разгледайте полските кремове как растат; не се трудят, нито предат; но казвам ви, че нито Соломон с всичката си слава не се е обличал като един от тях. Но ако Бог така облича полската трева, която днес я има, а утре я хвърлят в пещ, не ще ли много повече да облича вас маловерци? И тъй не се безпокойте, и не думайте: Какво ще ядем? или: Какво ще пием? или: Какво ще облечем? Защото всичко това търсят езичниците, понеже небесният ви Отец знае, че се нуждаете от всичко това. Но първо търсете Неговото царство и Неговата правда; и всичко това ще ви се прибави. Затова, не се безпокойте за утре, защото утрешният ден ще се безпокои за себе си. Доста е на деня злото, което му се намери.
Гриженето или безпокойството, за което Исус говори води до разделение между нас и Бог. Самата дума за грижене или безпокойство използвана в този пасаж означава „раздвоение“, „разединение“, „разделение“. С други думи, колкото повече се безпокоим за неща различни от Божието царство и святия живот, толкова по-далеч отиваме от Бог и вместо него поставяме парите, дрехите, храната си и всичко останало над Него.
И така – необходимо е постоянно да проверяваме за какво се молим, защото е прекалено лесно с малки крачки, след известно време, да се озовем далеч от правия път. Молиш ли се за Божията воля най-напред, или все някак си тревогите от ежедневието заемат място преди Бог? Достатъчно силна ли е вярата ти, за да се молиш искрено и най-напред да бъде Неговата воля, дори това да означава, че ти ще се изправиш пред още повече трудности?
Факт е, че всички сме изправени пред материални нужди и то постоянно. Нашата реакция спрямо тях, обаче, е отражението на нашата вяра в Бог, а не самите нужди. Обещанието на Исус към нас не е за безпроблемен живот и абсолютна сигурност и независимост. Това, по-скоро би ни отдалечило от Бог, защото няма да имаме особена нужда от Него. Но нашият Спасител ни обеща и даде мир, какъвто никой друг не би могъл да ни даде. Ако му вярваме за спасението, то бихме могли да го поставим и на първо място в живота и молитвите си. Търси Божието царство и Неговата правда най-напред!
-
Няма коментари:
Публикуване на коментар
please post your comment,
thank you!