2013/03/11

МЪЖЕТЕ И ЖЕНИТЕ СА РАВНОСТОЙННИ

Иисус дойде за да ни разкрие Бога и да вмъкне в живота ни ценности - мотивите, характера, пътищата и богатствата на Небето. Той дойде за да запали Светлината в нашата тъмнина! И това включваше също, че запалвайки светлината, относно жените, ние можем да го получим по правилния начин, погледнато от Небесна перспектива. Когато Иисус запали Светлината, се откри Божията гледната точка: жените са създадени, считани, уважавани, и упълномощени на равно с мъжете. Какъв контраст с ужасните идеи, които преобладават в тъмнината! По някаква странна причина, в църквата, има една много устойчива тенденция, основаваща се единствено върху мъжкия и женския род, разделение между половете. Мъжете могат да правят това, но жените да не го правят! Мъжете управляват, а жените служат. В резултат на това, ценните дарове - дадени от Бог за Негова слава и лична реализация на децата Му, за спасението на нациите и изцелението на наранените хора - лежат нереализирани! Изглежда, че даден дар, който Господ е определил да даде на една жена, ще трябва да го дал на мъж – така би изглеждало! Но по този начин, този дар няма да може да се използва така както Бог го е планирал. Много от нас са усетили жилото на този факт и Флоранс Найтингел описва това добре: „Аз бих дала на църквата главата си, ръката си, сърцето си, но тя не би могла да ги има”. Нашето ходене с Иисус е ходене в светлината и ние сме запалени от нея. Ние можем да видим, да разкрием и използваме даровете, които Той е вложил в нашите уникални личности, ако желаем. Преди няколко години, когато помолих Господ да ми помогне в трудна ситуация, свързана с всичко това, чух Неговите думи в сърцето си: 9 * ПРИЗНАЙ това което Съм ти дал; * ОЦЕНИ това, което Съм ти дал; и * ДАЙ това, което Съм ти дал НА ТЕЗИ КОИТО * РАЗПОЗНАВАТ какво Аз съм ти дал; * ОЦЕНЯВАТ какво съм ти дал и * ПРИЕМАТ това, което съм ти дал. Истината, е че Нашия Създател е благословил всеки един от нас със Себе Си (Най-Големия Дар), с ценни дарове по Негов избор независимо от пола. Той иска да работи чрез нас, използвайки тези дарове и Той ще го направи, ако ние ги разкрием и Го последваме. Тъй като ходим в Светлината, ние можем да направим това, когато наистина го желаем, дори като отправяме предизвикателство към традициите! Той ще бъде прославен в това. Бог персонално ни дава дарове така, че ние да можем да изявяваме Него Самият на другите хора. Нищо не показва Неговата върховна власт и Неговата специфична и лична воля за нас по-ясно от това. И то е, което ще ни доведе до Него, посвещавайки живота си на Него. Така бихме могли да изпълним нашата малка роля в Неговия голям план. „Идете и научете „всички народи…учете ги да пазят” ВСИЧКО, КОЕТО СЪМ ВИ ЗАПОВЯДАЛ … Иисус: (Матей 28:19-20 NKJV) По отношение на Великото поръчение, позволете ми да споделя едно лично преживяване, което имах в молитва по време на докторски семинар за мисионерска стратегия. Докато просто си почивах, сложила глава на бюрото, а другите се молеха, аз бях изненадана, когато Светия Дух ме разтърси и започнах да ходатайствам. Това беше Духовно-посвещение, изпълване в Духа и Духовно насочваща молитва! Думите, които чувах в сърце си докато се молех бяха тези: ”Църквата има всичките пари, средства и методи за да даде посланието на целия свят, но това което Аз искам да направи е да прочистя посланието, което е говорено, така, че то да се приема като Мое Послание”. Тъй като раждах в молитва, ми беше ясно, че голяма част от това, което трябва да се прочисти, е традиционното послание относно жените. Ако църквата съществува, за да може Евангелието да успява, то тази част трябва да се прочисти! Божията воля е, ние да изучаваме Посланието на Иисус за жените. Това е Божието Слово към нас и ние трябва да приложим знанията, които имаме на разположение, да четем, думите и делата на Иисус в обществените места по Негово време и да извлечем поуката, която Той е възнамерявал да ни каже. Когато разберем ПРЕОБЛАДАВАЩОТО МНЕНИЕ за жените по времето на Иисус, ние започваме да разбираме колко радикално е било Неговото учение. Започваме да виждаме срещу какво заставаше Той: * Устния закон в дните на Иисус казва: По-скоро, нека думите на Закона бъдат изгорени, отколкото задълженията на жените….. Ако мъжът учи своите дъщери на Закона, то е все едно, че той я учи на похотливост. (Sotah 3:4). * Жената е по-долу от съпруга си във всичко. По тази причина нека тя да бъде подчинена на него (Apion 2:25). * Нека проклятие дойде върху мъж, които желае жена му или децата му да имат неговото благоволение. * Слава да бъде на Бога, че Той не ме създал езичник; слава да бъде на Бога, че не ме е създал жена; слава да бъде на Бога, че той не ме създаде невеж мъж. (Това е Еврейска благодарствена молитва за деня на Исус. Menahot 43b.) * Добре е за тези, чиито децата са от мъжки пол, но е болест за тези, чиито децата са от женски пол…. При раждане на момче всички са радостни, но при раждане на момиче всички са тъжни….Когато момче идва на света, мир идва в света; когато момиче идва, нищо не идва…. Даже най-голямото умение на жената е магьосничеството (Niddah31b). Когато обърнем внимание на ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПРАКТИКИ по отношение на жените по време на Исус, ние стигаме до разбирането за революционното естество на учението Му и за в бъдеще. * В Ерусалимския храм жените са били ограничавани в една външна част, женско отделение, което е било 5 стъпки по-долу от отделението за мъже. * Равинът е считал, че е под достойнството му да говори с жена публично. * Жените са били само държани за раждане на деца, за тяхното отглеждането и винаги са били под строг контрол на мъжете. * Този широко разпространен начин на мислене и прилагането му в обществото, отразява грешната природа като резултат от човешкото падение. Това, също така, разкрива как мисленето на Божия избран народ, е било покварено от синкретизъм (смесване – бел. превод.) с езическата култура. Когато четем Евангелията със знание, ние разбираме, че писателите ясно ни показват, как Иисус отхвърли идеята, че жените са зли, по-нисши, нечисти и неравностойни в сравнение с мъжете. Никъде авторите на Евангелието не обрисуват жените, че са по-малоценни от мъжете. Никъде жените не са ограничавани до определена роля, и никъде те не са третирани като собственост на мъжете или като предмети под тяхна власт. Напротив, Иисус, Нашия Господ, преди всичко, демонстрира най-енергично, че жените и мъжете са равни.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

please post your comment,
thank you!

Всичко за мен

Моята снимка
Млад човек,който обича да общува с другите хора,обича истинското приятелство.Най-добрият ми приятел се казва Исус Христос и Той е причината за всичко добро в моят живот.Той ми помага всеки ден да бъда близо до Него,и да помагам на тези,които Той обича. Обичам да се грижа за деца,и харесвам да съм от полза на приятелите ми около мен.

Търсене в този блог

Последователи

Етикети

Моят списък с блогове